بلوباکس، فضایی برای پس‌انداز

اکثر ما در زندگی اهدافی داریم که به‌خاطر آن‌ها بخشی از درآمدمان را کنار می‌گذاریم یا به اصطلاح پس‌انداز می‌کنیم. این کنار گذاشتن به روش‌های مختلفی اتفاق می‌افتد. بعضی از ما، مبلغ مورد نظر را در یک حساب بانکی جدا از حساب بانکی روزانه خود نگهداری می‌کنیم؛ بعضی از ما ترجیح می‌دهیم که این مبلغ را به صورت نقدی و در یک صندوق یا قلک نگه داریم؛ گاهی هم آن را به شخص دیگری امانت می‌دهیم تا به جای ما از این مبلغ نگهداری کند. نکته مشترک همه آن‌ها، این است که اگر این مبلغ در حساب جاری و روزانه ما باقی بماند، به احتمال زیاد پس‌اندازی در کار نخواهد بود و خیلی زود بین باقی هزینه‌های روزانه خرج خواهد شد.
بلو، فضایی را در اختیار کاربران خود قرار داده تا هر کسی بتواند بدون نیاز به یک حساب جایگزین، قلک یا شخصی دیگر، درآمد خود را مدیریت و پس‌انداز کند.

 

بلوباکس چیست؟

بلوباکس یک فضای پس‌انداز ساده است که در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. تفاوت بلوباکس با سایر صندوق‌ها در این است که برای داشتن آن نیازی به فضای خالی ندارید و لازم نیست که نگران نگهداری از آن باشید. این فضا در  اپلیکیشن قرار دارد و کار با آن حتی ساده‌تر از داشتن یک صندوق واقعی یا قلک است. کافی است باکس مورد نظر خود را ایجاد کنید، مبلغ مورد نظر را مشخص و به آن منتقل کنید. به این ترتیب مبلغی که مورد نظر شماست، از حساب‌تان جدا و در باکس مورد نظرتان ذخیره خواهد شد تا هر زمان که به آن نیاز پیدا کردید، از آن استفاده کنید. مبلغ موجود در باکس‌ها، حتی در زمان اتمام موجودی حساب اصلی، کسر نخواهد شد و تنها در صورتی که کاربر بخواهد می‌تواند آن را از باکس خارج و به حساب اصلی منتقل کند.

 

چطور یک باکس بسازیم؟

داشتن بلوباکس، مثل باقی قابلیت‌های بلو بسیار آسان است و به زمانی کمتر از یک دقیقه نیاز دارد. کافی است از نسخه 1.11 اپلیکیشن استفاده کنید و مراحل زیر را طی کنید:

وارد اپلیکیشن شوید.

از قسمت داشبورد اپلیکیشن و از نوار بالای صفحه گزینه‌ی باکس را انتخاب کنید.

در منوی باکس، ساخت باکس جدید را انتخاب کنید.

به این ترتیب و تنها در سه گام کوتاه می‌توانید فضایی برای مدیریت اهداف و سرمایه‌های خود داشته باشید.

 

بلوباکس رایگان و همیشگی

بلوباکس هم مانند سایر خدمات بلو کاملا رایگان است. برای داشتن بلوباکس لازم نیست هزینه‌ای بپردازید یا اقدامی کنید. همه کاربران بلو می‌توانند حداکثر ۱۰ باکس به‌صورت هم‌زمان برای حساب بانکی خود بسازند. هیچ محدودیت زمانی یا مالی برای داشتن این باکس‌ها وجود ندارد و شما می‌توانید باکس خود را داشته باشید، حتی اگر موجودی آن صفر باشد.

 

 

پسانداز کن و سود بگیر

نکته جالب در مورد بلوباکس این است که با پس‌انداز کردن در آن می‌توانید علاوه بر جدا کردن و نگهداری بخشی از منابع مالی خود، از سود سالانه هم بهرمند شوید. به مبلغی که توسط بلوباکس از حساب اصلی جدا شده است، مطابق با موجودی حساب اصلی سود تعلق خواهد گرفت. به این ترتیب پول کنار‌گذاشته شما راکد نخواهد شد و به‌صورت 5 درصد سود سالانه برای حداقل موجودی در هر ماه خواهد داشت.

 

شارژ کردن باکس

بلوباکس، تنها از حساب بلو شما شارژ خواهد شد. نمی‌توانید از حساب دیگری مستقیم به آن پول واریز کنید و برای این کار لازم است که ابتدا مبلغ را به حساب بلو خود واریز و سپس بدون کارمزد، به باکس منتقل کنید. برای برداشت از بلوباکس هم شرایط مشابه است. بر این اساس مبالغ داخل بلوباکس وارد حساب بانکی دیگری نخواهد شد و لازم است که ابتدا از باکس به حساب اصلی منتقل و سپس به حساب بانک مورد نظرتان واریز شود.

 

بلوباکس فعال نیست؟ نگران نباشید!

اگر هنوز گزینه‌ی بلوباکس در داشبورد حساب شما وجود ندارد، نگران نباشید. مطمئن شوید که اپلیکیشن خود را به به روزرسانی کرده‌اید (به‌روزرسانی به  نسخه 1.11) و اگر باز هم این گزینه برای شما نشان داده نشد، کافی است چند روزی صبر کنید. بلوباکس ظرف چند روز کوتاه برای همه کاربرانی که اپلیکیشن خود را به‌روز کرده باشند، فعال خواهد شد.

فراموش نکنید که تیم بلولاین، مثل همیشه همراه شما است. هر سوال یا مشکلی پیرامون بلوباکس داشتید، می‌توانید در هر زمان و به روش دل‌خواه خود با تیم بلولاین مطرح کنید

دریافت نسخه 


Copyright © 2023 bluBank Saman. All rights reserved