انتقال هوشمند

 

آشنایی با قابلیت «انتقال هوشمند» اپلیکیشن بلو

راهکارهای پنج‌گانه بلو

 

انتقال و جابه‌جایی پول میان حساب‌ افراد جزو مهم‌ترین و اصلی‌ترین خدماتی است که بانک‌ها در طول حیات خود برعهده داشته‌اند. این خدمت در طول سالیان اخیر و با ورود فناوری به نظام بانکداری آسان‌تر و سریع‌تر شد اما برای «هوشمند» و «بهینه»تر شدن آن لازم بود تا زمان شروع به کار نئوبانک‌ها صبر کنیم. بلو به عنوان استارتاپ فعال حوزه نئوبانک ایران، قابلیت «انتقال هوشمند» را در اپلیکیشن خود طراحی کرده است. قابلیتی که با بررسی دقیق درخواست‌‌ها و نیازهای کاربران مناسب‌ترین و بهترین روش را از میان ۵ راهکار موجود انتقال وجه پیشنهاد می‌دهد. برای آشنایی بیشتر از قابلیت «انتقال هوشمند» خواندن ادامه این مطلب را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

 

مروری بر تاریخچه انتقال وجه

انتقال وجه یکی از کارهای بانکی است که همه‌ ما، به دفعات زیادی سراغ آن می‌رویم و حتی ممکن است چندین بار در طول روز لازم داشته باشیم که وجهی را از حسابی به حساب دیگر منتقل کنیم. تا قبل از این که تکنولوژی پا در عرصه بانکداری بگذارد، انتقال وجه کاری مشکل بود و اغلب جابه‌جایی‌های مالی به صورت نقدی یا با مراجعه حضوری به شعبه اتفاق می‌افتاد. با ورود دستگاه‌های عابربانک و کارت‌های بانکی، فرآیند انتقال وجه کمی ساده‌تر شد و مشتریان توانستند با استفاده از کارت‌های بانکی و مراجعه به عابربانک‌ها، وجوه مدنظرشان را از حسابی به حساب دیگر منتقل کنند. کمی بعد، اپلیکیشن‌های پرداخت و موبایل بانک‌ها، فرآیند انتقال وجه را پیش از پیش آسان کردند. حالا برای انتقال وجه کافی بود تا کارت بانکی با رمز دوم داشته باشیم و از طریق شبکه اینترنت در کسری از ثانیه رقم مورد نظر خود را میان حساب‌های بانکی جابه‌جا کنیم.

 

انتخاب هوشمند با بلو

در حال حاضر برای انتقال آنلاین وجه چهار روش معمول ساتنا، پایا، پل و کارت به کارت در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. هر کدام از این چهار روش کاربردها و جزئیات مخصوص به خود را دارد که برای دانستن آن نیاز است تا کمی به جست‌وجو بپردازیم و از آنها مطلع شویم. در مورد کاربران اپلیکیشن بلو اما نیازی به این کار نیست چرا که در این برنامه و در بخش انتقال هوشمند آن تمامی آنچه کاربر نیاز دارد از زمان انتقال، مبلغ کارمزد و... به اطلاع او می‌رسد. 

بلو به عنوان یک نئوبانک ایرانی با توجه به رقم و ساعت انتقال وجه، مناسب‌ترین روش ممکن را به شما پیشنهاد می‌کند. علاوه بر این در کنار هر روش، توضیحی کوتاه قرار می‌دهد تا اگر کاربری در مورد روش‌های انتقال وجه آگاهی ندارد، بتواند به صورت مختصر و سریع با این روش‌ها آشنا شود و بتواند بهترین روش را برای عملیات بانکی خود انتخاب کند.

 

مزیت‌های انتقال هوشمند

امروزه افراد زیادی خواه‌ناخواه باید از انواع راه‌های انتقال، نه‌تنها در کار و تجارت، بلکه حتی در زندگی روزمره خود استفاده کنند. به اهمیت سهولت انجام این اعمال، با توجه به چند موضوع، روز به روز افزوده می‌شود. نکته اول سرعت است. زندگی حال حاضر بیشتر ما نیازمند سرعت و صرفه‌جویی در زمان است. روزبه‌روز مدرن شدن دنیا باعث شده است زمان به یک سرمایه تبدیل شود. ما باور داریم امکان حفظ و صرفه‌جویی زمان برای کاربران یک ارزش است و در صددیم با اعمال هرچه بهتر این ارزش یکی از اساسی‌ترین نیازهای زندگی مدرن را پاسخ گفته باشیم. مسئله بسیار مهم دیگر این است که بلو با احترام به سلیقه کاربران خود، انواع روش‌های انتقال هوشمند پول را، به ساده‌ترین شکل خود در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا احتمال خطا به حداقل برسد و هر کاربری متناسب با شرایط خود بتواند از خدمات بانکی استفاده کند.

یکی دیگر از مزیت‌های این قابلیت میزان تطبیق‌پذیری بالای خدمات بانکی با شرایط متنوع کاربران است. بخشی از مشتریان بانک‌ها را افرادی تشکیل می‌دهند که هنوز نتوانسته‌اند با دنیای دیجیتال به خوبی ارتباط بگیرند و به راحتی عملیات خود را انجام دهند. ما خود را موظف می‌دانیم با طراحی مناسب و بهینه اپلیکیشن خود، قابلیت‌های آن را برای تمامی کاربران دسترس‌پذیر کنیم. در این بخش نیز قابلیت انتقال هوشمند به کمک عبارات و توضیحات ساده به کمک افراد می‌آید تا به درستی و در در سریع‌ترین زمان ممکن فعالیت‌های بانکی خود را انجام دهند.

 

انواع روش‌های پرداخت

زمانی که اپلیکیشن بلو را باز می‌کنید و به بخش «انتقال هوشمند» آن می‌روید ۵ گزینه را برای انتقال وجه مشاهده خواهید کرد که کاربردها و تفاوت‌های هر کدام به شرح زیر است.

  • ساتنا

ساتنا یا سامانه تسویه ناخالصی آنی راهکاری است که به منظور انتقال مبالغ کلان بین بانک‌ها راه‌اندازی شده است. طبق آخرین دستورالعمل بانک مرکزی کاربران می‌توانند تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان را از این طریق منتقل کنند. انتقال وجه از طریق ساتنا آنی و فوری نیست و در ساعات اداری و روزهای کاری انجام می‌شود. برای استفاده از این روش مبلغ قابل انتقال می‌بایست حداقل ۵۰ میلیون تومان باشد.

  • پایا

پایا راهکاری است که به منظور تسریع پرداخت‌های متعدد و انتقال وجه میان بانک‌ها راه‌اندازی شد. سقف انتقال مبلغ در روش پایا طبق آخرین دستورالعمل بانک مرکزی به ۱۰۰ میلیون تومان افزایش یافت. انتقال مبالغ در این روش هم آنی نیست و در روزهای کاری امکان‌پذیر می‌شود.

  • کارت به کارت

یکی از پرکاربردترین راهکارهای انتقال وجه روش کارت به کارت است که به کاربران امکان می‌دهد تا در هر ساعتی از شبانه‌روز تا سقف ۱۰ میلیون تومان را به شکل آنی و فوری منتقل کنند.

  • پل

سامانه پل یا پرداخت لحظه‌ای جدیدترین روش انتقال وجه است که به کاربران امکان می‌دهد تا در هر ساعتی از شبانه‌روز وجوه خود را تا سقف ۱۰ میلیون تومان به صورت آنی پرداخت یا منتقل کنند. بلو، به عنوان شعبه دیجیتال بانک سامان با کسب تاییدیه‌های لازم از بانک مرکزی به عنوان اولین نئوبانک، به عضویت سامانه پل درآمد. کاربران اپلیکیشن بلو می‌توانند از خدمات سامانه پل برای انتقال و پرداخت وجه آنی خود بهره‌مند شوند.

سامانه پل، محدودیت زمانی شیو‌ه‌های ساتنا و پایا را ندارد و وجوه مورد نظر در همان لحظه به حساب افراد می‌نشیند. با راه‌اندازی سامانه پل کاربران می‌توانند علاوه بر انتقال روزانه تا سقف ۱۰ میلیون تومان، به همین میزان از طریق شیوه کارت به کارت هم مبالغ مورد نظر خود را انتقال دهند. همچنین مقدار کارمزد در سامانه پل کاهش پیدا کرده است. در سامانه پل، برخلاف شیوه کارت به کارت، از شماره حساب برای انتقال وجه استفاده می‌شود تا کاربران دغدغه‌ای بابت به اشتراک گذاشتن شماره کارت خود با دیگران نداشته باشند.

  • بلو به بلو

چنانچه قصد انتقال وجه به یکی از کاربران بلو را داشته باشید می‌توانید از این روش استفاده کنید و مبالغ خود را انتقال دهید.

 

برای استفاده از این روش‌ها کافیست در بخش «انتقال» اپلیکیشن بلو، شماره کارت و مبلغ مورد نظر خود را وارد کنید تا این برنامه بهترین گزینه را از بین روش‌های پنج‌گانه معرفی شده به شما پیشنهاد دهد.


Copyright © 2023 bluBank Saman. All rights reserved