سوالات متداول

سوالی برات پیش اومده ؟

پاسخ سوالات خود را از دسته‌بندی‌های زیر پیدا کنید

۱- اپلیکیشن بلو را دانلود و نصب کنید (لینک صفحه‌ی دانلود)
۲- با خط تلفنی که به‌نام خودتان و فعال است، ثبت‌نام را شروع کنید
۳- همراه داشتن اصل کارت ملی هوشمند یا همراه داشتن اصل شناسنامه و «کد رهگیری درخواست صدور کارت ملی هوشمند» برای ثبت تصاویر آن‌ها
۴- ضبط و ارسال یک ویدئو‌ی سلفی به‌صورت زنده

باز کردن حساب، صدور و ارسال بلوکارت کاملا رایگان است.

اگر میانگین موجودی حساب شما در سه ماه متوالی ۱۰ میلیون تومان یا بیشتر باشد، سقف وام، یعنی ۱۰ میلیون تومان برای شما فعال می‌شود.

در بلو سه طرح وام تعریف شده که بسته به نیازتان و این‌که شرایط دریافت کدام یک را دارید، می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید:

۱. وام نقدی: این وام به‌صورت فوری به حسابتان واریز می‌شود. در مرحله اول، با توجه به میانگین موجودی سه ماه متوالی شما، وامی با مبلغ ۳ تا ۱۰ میلیون تومان برایتان فعال می‌شود. بعد از تسویه این وام و با توجه به رفتار مالی شما، وام‌های بعدی تا سقف ۴۰ میلیون تومان فعال خواهند شد.
۲. وام سازمانی: این وام با همکاری شرکت‌ها و به کارمندان همان شرکت پرداخت می‌شود. شرایط دریافت این وام برای هر شرکت متفاوت از دیگری است.
۳. وام مشارکتی با پلتفرم‌ها و وب‌سایت‌ها: این وام با همکاری پلتفرم‌ها و وب‌سایت‌هایی مثل ازکی‌وام، به مشتریان آن‌ها تعلق می‌گیرد.

۱- اپلیکیشن بلو را دانلود و نصب کنید (لینک صفحه‌ی دانلود)
۲- با خط تلفنی که به‌نام خودتان و فعال است، ثبت‌نام را شروع کنید
۳- همراه داشتن اصل کارت ملی هوشمند یا همراه داشتن اصل شناسنامه و «کد رهگیری درخواست صدور کارت ملی هوشمند» برای ثبت تصاویر آن‌ها
۴- ضبط و ارسال یک ویدئو‌ی سلفی به‌صورت زنده

اصل کارت ملی هوشمند برای ارسال تصاویر پشت و روی کارت و داشتن یک خط تلفن همراه فعال که به نام خودتان است. برای افرادی که کارت ملی هوشمند ندارند، داشتن کد رهگیری درخواست صدور کارت ملی هوشمند و شناسنامه لازم است.

باز کردن حساب در کمتر از ۷ دقیقه و بررسی مدارک، شناسایی هویت و فعال شدن حساب(در صورت تایید استعلام بانک مرکزی) حداکثر تا ۳ روز انجام می‌شود.

اگر درخواست کارت ملی هوشمند را ثبت کرده‌اید، با داشتن «کد رهگیری درخواست صدور کارت ملی هوشمند» و اصل شناسنامه، امکان باز کردن حساب را دارید.
اگر رسید ثبت‌نام کارت ملی هوشمند خود را گم کرده‌اید، می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت سازمان ثبت احوال، «کد رهگیری درخواست صدور کارت ملی هوشمند» خود را پیدا کنید و فرایند باز کردن حساب را انجام دهید.

یعنی شما قبلا وارد بلو شده‌ و یک حساب کاربری ساخته‌اید؛ به‌همین دلیل وقتی از بخش «ایجاد حساب» وارد می‌شوید؛ این اخطار را دریافت می‌کنید.
باید از بخش «ورود به بلو» یا «حساب دارم» وارد برنامه شوید.
با نام کاربری و رمزی که قبلا گذاشته‌اید برنامه را باز کنید و مراحل شناسایی هویت خود را تکمیل کنید.
اگر نام کاربری و رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؛ از قسمت «نیاز به کمک دارم» می‌توانید درخواست دهید تا نام کاربری و رمز به شماره تماس خودتان پیامک شود.

باز کردن حساب، صدور و ارسال بلوکارت کاملا رایگان است.

درحال‌حاضر امکان باز کردن حساب کوتاه مدت وجود دارد؛ اما با فراهم شدن شرایط، برای باز کردن سایر حساب‌ها اطلاع‌رسانی انجام خواهد شد.

سود حساب کوتاه مدت بلو، ۵٪ سالیانه به‌صورت ماه‌شمار است. این سود به کمترین مانده‌ی موجودی کل حساب شما (یعنی موجودی حساب + موجودی باکس‌ها) در ماه مالی‌ خودتان تعلق می‌گیرد و کمترین مانده‌ی موجودی حساب نباید حتی برای لحظه‌ای زیر ۳۰ هزار تومان باشد؛ در این‌ صورت آن ماه سودی به شما تعلق نمی‌گیرد. سود حساب در ماهگرد تاریخ باز شدن حساب، برای شما واریز می‌شود.

بله، اتصال کارت‌های بلو به شبکه‌های سراسری بانکی و پرداختی (شتاب و شاپرک) از مسیر سوئیچ‌های بانک سامان و با نظارت این بانک انجام می‌شود.

هر شخص دارای حساب در بلو، یک کد دعوت مخصوص به خود دارد که می‌تواند با دوستان خود به اشتراک گذاشته و از مزایای دعوت دوستان بهره‌مند شود. این کد در زمان ثبت‌نام از دوستان شما دریافت می‌شود؛ اما وارد کردن آن اجباری نیست. با وارد کردن کد دعوت در زمان باز کردن حساب، مبلغ ۳۰ هزار تومان به حساب معرف شما پرداخت می‌شود. برای مشاهده‌ی کد دعوت خود، وارد اپلیکیشن شوید، از نوار پایین صفحه، وارد«پروفایل» شده و در قسمت «دعوت از دوستان» کد مخصوص خود را ببینید و برای دیگران ارسال کنید.
توجه داشته باشید که ظرفیت کد دعوت‌ها نامحدود است؛ اما شما فقط برای ۱۰ دعوت موفق اول، هدیه‌ی ۳۰ هزار تومانی دریافت می‌کنید.

بله، ثبت‌نام و انجام همه‌ی مراحل شناسایی هویت، فقط از طریق اپلیکیشن انجام می‌شود.

خیر، هر شخص فقط می‌‌تواند برای خودش حساب باز کند.

خیر، فعلا باز کردن حساب فقط به نام شخص حقیقی امکان‌پذیر است.

بله، طبق قانون بانک مرکزی، حداقل سن برای باز کردن حساب در بلو، ۱۸ سال تمام است.

بله، برای باز کردن حساب در بلو، تابعیت ایرانی و داشتن کارت ملی، ضروری است.

خیر، هر شخص تنها می‌­تواند یک حساب باز کند.

خیر، به‌دلیل ارسال کد تایید بر روی تلفن همراه، فقط قابلیت باز کردن حساب با شماره تماس‌های داخلی امکان‌پذیر است.

خیر، درحال‌حاضر این امکان وجود ندارد.

باز کردن حساب در بلو بر اساس ضوابط، مقررات و دستورالعمل‌های بانکی و رعایت محدودیت‌های قانونی موجود به‌ویژه در زمینه‌ی شناسایی هویت غیرحضوری تعریف شده؛ بنابراین بلو در صورت عدم شناسایی هویت با شرایط مدنظر خود، می‌تواند از باز کردن حساب، در موارد استثنایی خودداری کند.

بلو، یک پلتفرم دیجیتال بانکی است که در روزهای پایانی سال ۱۳۹۸ متأثر از کرونا، آغاز به‌کار کرد و درحال‌حاضر ذیل نظارت، مسئولیت و مجوز بانک سامان مشغول فعالیت است.

سپرده‌‌های مشتریان بلو، نزد بانک سامان نگهداری می‌شود و در واقع این بانک در قبال کلیه‌ی مشتریان و سپرده‌گذاران بلو، به‌عنوان بانک عامل شناخته خواهد شد و هم‌زمان همه‌ی وجوه مشتریان مورد تضمین صندوق ضمانت سپرده‌های بانکی در بانک مرکزی است. بر همین اساس، کارت‌های بانکی بلو، با پیش‌ شماره‌ی کارت‌های بانک سامان صادر می‌شود.

همه‌ی بانک‌ها و حتی کسب‌و‌کارهای غیر بانکی که مجبور به دریافت و نگهداری اطلاعات مشتریان خود به اقتضای نیازمندی‌های کسب و کارشان هستند، همیشه بیشترین، سخت‌گیرانه‌ترین و گران‌ترین تدابیر امنیتی را به‌کار می‌برند و خود را در قبال این موضوع، مسئول می‌دانند. این مهم‌ترین و صادقانه‌ترین کاری است که باید انجام داد و ما در بلو، بیش از هر نهاد مالی دیگری به این مسئولیت، یعنی محرمانه تلقی کردن تمامی اطلاعات دریافتی و مدارک هویتی مشتریان خود پایبند بوده و مسئولیت آن را می‌پذیریم.

بله، اتصال کارت‌های بلو به شبکه‌های سراسری بانکی و پرداختی (شتاب و شاپرک) از مسیر سوئیچ‌های بانک سامان و با نظارت این بانک انجام می‌شود.

با ورود به اپلیکیشن بلو و مراجعه به صفحه کارت، کادر «پیگیری تحویل» به شما نشان داده شده و وضعیت ارسال کارت خود را می‌توانید از آنجا مشاهده کنید. اگر کارت به شما تحویل داده نشده است، می‌توانید با انتخاب گزینه‌ی «پیگیری تحویل»، جزئیات ارسال را مشاهده کنید.

برای دریافت بلوکارت مشکی باید ۱۰ دعوت موفق با کد دعوت شما انجام شده باشد. پس از انجام ده دعوت موفق، امکان سفارش بلوکارت مشکی به‌صورت خودکار برای شما باز خواهد شد. توجه داشته‌باشید که بلوکارت مشکی از لحاظ عملکردی تفاوتی با سایر رنگ‌ها ندارد.

هر شخص دارای حساب در بلو، یک کد دعوت مخصوص به خود دارد که می‌تواند با دوستان خود به اشتراک گذاشته و از مزایای دعوت دوستان بهره‌مند شود. این کد در زمان ثبت‌نام از دوستان شما دریافت می‌شود؛ اما وارد کردن آن اجباری نیست. با وارد کردن کد دعوت در زمان باز کردن حساب، مبلغ ۳۰ هزار تومان به حساب معرف شما پرداخت می‌شود. برای مشاهده‌ی کد دعوت خود، وارد اپلیکیشن شوید، از نوار پایین صفحه، وارد«پروفایل» شده و در قسمت «دعوت از دوستان» کد مخصوص خود را ببینید و برای دیگران ارسال کنید.
توجه داشته باشید که ظرفیت کد دعوت‌ها نامحدود است؛ اما شما فقط برای ۱۰ دعوت موفق اول، هدیه‌ی ۳۰ هزار تومانی دریافت می‌کنید.

برای فعال یا غیرفعال کردن پیامک حسابتان، مراحل زیر را طی کنید:
۱. ابتدا وارد برنامه بلو شوید
۲. وارد بخش پروفایل کاربری شوید (آیکون 👤)
۳. گزینه اطلاع‌رسانی را انتخاب کنید
حال می‌توانید اطلاع‌رسانی تراکنش‌ها را روی «پیامک» یا «نوتیفیکیشن» تنظیم کنید
درحال‌حاضر ارسال پیامک‌ها کاملا رایگان است.

با سفارش دوباره‌ی بلوکارت، کارت جدید با تاریخ انقضای جدید (۵ ساله) برای شما صادر و ارسال می‌شود. برای سفارش دوباره‌ی بلوکارت، لازم است بعد از ورود به بلو، وارد صفحه‌ی کارت شوید. در این صفحه، گزینه‌ی «تعویض بلوکارت» به شما نمایش داده خواهد شد و با انتخاب آن می‌توانید سفارش دوباره‌ی بلوکارت خود را ثبت کنید. توجه داشته باشید که تفاوتی نمی‌کند که کارت جدید خود را با شماره کارت فعلی سفارش دهید یا شماره کارت جدید، در هر دو صورت، کارت جدید شما با تاریخ انقضای ۵ ساله به دست شما می‌رسد.

در صورتی فراموشی رمز کارت، می‌توانید بعد از ورود به اپلیکیشن بلو و مراجعه به صفحه‌ی‌ کارت، گزینه‌ی «تنظیمات امنیتی» را انتخاب کنید. در این صفحه گزینه‌ای برای فراموشی رمز در نظر گرفته شده که می‌توانید به کمک آن، رمز جدیدی برای کارت خود انتخاب کنید.

خیر. تا زمانی که کارت جدید به دست شما برسد و آن را فعال کنید، می‌توانید همچنان از کارت قبلی خود استفاده کنید. ولی به محض فعال کردن کارت جدید از طریق اپلیکیشن، کارت قبلی به‌صورت خودکار غیرفعال می‌شود.

بله. باید بعد از انتخاب گزینه‌ی تعویض بلوکارت یا سفارش دوباره‌ی بلوکارت، می‌توانید گزینه‌ی «کارت با شماره فعلی» را انتخاب کنید. دقت کنید که برای این موضوع نیازی به غیرفعال‌سازی کارت قبلی وجود ندارد.

مبلغ وام نقدی اول بین ۳ تا ۱۰ میلیون تومان است. برای گرفتن اولین وام باید میانگین موجودی حساب ماهانه شما در سه ماه متوالی بین ۳ تا ۱۰ میلیون تومان باشد تا وامی به همان مبلغ برایتان فعال شود. بعد از تسویه این وام، بر اساس رفتار مالی شما، وامی با مبلغ ۱۰ تا ۴۰ میلیون تومان برای شما فعال می شود

اگر میانگین موجودی حساب شما در سه ماه متوالی ۱۰ میلیون تومان یا بیشتر باشد، سقف وام، یعنی ۱۰ میلیون تومان برای شما فعال می‌شود.

اگر میانگین موجودی حساب شما در هر ماه به کمتر از ۳ میلیون تومان برسد، آن ماه (و ماه‌های قبل) را از دست می‌دهید و فرایند سنجش میانگین موجودی حساب، از ماه بعد دوباره شروع می‌شود.

طبق قوانین بانک مرکزی باید پیش از دریافت وام، سابقه مالی و امتیاز اعتباری شما از بانک مرکزی استعلام شود تا سابقه چک برگشتی و اقساط معوق وام‌ها و تسهیلات دیگر را نداشته باشید.

بعد از دریافت اولین وام و حداقل پس از گذشت یک ماه از تسویه کامل آن، بلو به‌طور خودکار وام‌های نقدی بعدی را با مبلغی بین ۱۰ تا ۴۰ میلیون تومان برای شما فعال می‌کند. معیار بلو برای فعال کردن وام بعدی، زمان فعال شدن و تعیین مبلغ آن، شاخصی به نام رفتار مالی است.

رفتار مالی اصطلاحی کلی است که می‌تواند شامل موارد زیر باشد:
  • بازپرداخت منظم وام‌های قبلی
  • نداشتن سابقه چک برگشتی و معوقات بانکی
  • تعداد و نوع تراکنش‌ها در بلو
  • میانگین موجودی حساب
  • میزان استفاده شما از امکانات بلو

خیر. هرکدام از وام‌های بلو را که گرفته باشید (وام نقدی، وام ازدواج، مسکن، فرزندآوری، وام شرکای تجاری شامل ازکی وام، بالون و …) برای دریافت وام نقدی باید وام قبلی را تسویه کنید.

با توجه به این‌که بلو برای وام نقدی از شما ضامن و وثیقه نمی‌خواهد، این اطلاعات را بررسی می‌کند تا توانمندی مالی شما را تشخیص داده و براساس آن، وام بعدی را به شما اختصاص دهد.

یک ماه پس از تسویه وام اول، بلو رفتار مالی شما را بررسی می‌کند تا مبلغ وام شما تعیین شود. مبلغ نهایی این وام‌ها به‌صورت خودکار و با در نظر گرفتن تمامی فاکتورها توسط اپلیکیشن بلو محاسبه می‌شود.

برای دریافت وام نقدی از بلو، نیازی به ضامن یا وثیقه ندارید. حتی نیاز به ارائه هیچ مدرکی نیست. ملاک ما خوش‌حسابی شما در سیستم بانکی است.

خیر. وام نقدی بلو بدون نیاز به ضامن داده می‌شود.

خیر. شما برای دریافت وام نقدی بلو نیازی به چک و سفته ندارید.

زمان انتظار شما برای بررسی برابر با مدت زمانی است که طول می‌کشد تا بلو سوابق بانکی شما را از بانک مرکزی استعلام بگیرد. درصورتی‌که اوج ترافیک کاری نباشد، استعلام بانک مرکزی حدودا ۵ تا ۱۰ دقیقه طول می‌کشد.

سود انواع وام های نقدی بلو سالیانه ۲۰ درصد می باشد.

تمام افرادی که در بلو حساب فعال دارند، میانگین موجودی حساب آن‌ها در سه ماه متوالی بیشتر از ۳ میلیون تومان باشد و وام تسویه‌نشده دیگری از بلو یا شرکای تجاری آن نداشته باشند، می‌توانند برای دریافت وام درخواست دهند. این وام بعد از استعلام بانک مرکزی و تایید خوش‌حسابی شما، فورا واریز می شود.

وام نقدی بلو بعد از اعلام نتیجه استعلام بانک مرکزی فورا به حساب شما واریز می‌شود.

یک ماه بعد از دریافت اولین قسط شما شروع می‌شود. مثلا اگر وام خود را در تاریخ ۵ آبان دریافت کرده باشید، اولین قسط آن یک ماه بعد یعنی در تاریخ ۵ آذر خواهد بود.

بله. اگر قبلا وام نقدی بلو را دریافت و اقساط آن را به‌صورت منظم پرداخت کرده باشید، باز هم می‌توانید وام بگیرید. برای فعال شدن وام‌های بعدی، رفتار مالی شما به‌صورت ماهانه بررسی می‌شود تا مبلغ و زمان فعال شدن وام مشخص شود.

خیر. برای دریافت وام‌های بعدی نیازی به انتظار سه ماهه برای سنجش میانگین حساب نیست. البته یکی از موارد تعیین‌کننده در میزان وامی که به شما تعلق می‌گیرد، میانگین موجودی حساب و میزان استفاده شما از بلو است.

در حال حاضر سقف اولین وام نقدی بلو ۱۰ میلیون تومان و سقف وام‌های بعدی با توجه به رفتار مالی شما ۴۰ میلیون تومان است.

برای دریافت وام ۴۰ میلیون تومانی باید ابتدا وام ۳ تا ۱۰ میلیون تومانی را که براساس میانگین حساب ۳ ماهه به شما تعلق می‌گیرد، گرفته و به‌صورت منظم تسویه کرده باشید. یک ماه پس از تسویه وام اول، بلو هر ماه یک‌ بار رفتار مالی شما را بررسی می‌کند و درصورتی که واجد شرایط باشید، وام‌ بعدی به‌صورت خودکار برای شما فعال می‌شود. مبلغ این وام بین ۱۰ تا ۴۰ میلیون تومان متغیر خواهد بود.

در دو حالت میانگین یا امتیاز وام شما صفر می‌شود:
روز اول ماه. ملاک ما برای سنجش میانگین حساب شما، موجودی پایان روز است. به همین دلیل قبل از پایان روز اول ماه، میانگین یا امتیاز وام را صفر می‌بینید. در این حالت نگران نباشید و برای مشاهده‌ی امتیاز وام خود از روز دوم ماه به بعد به بخش وام در بلو مراجعه کنید
میانگین موجودی حساب شما در ماه جاری، تا به امروز کمتر از ۳ میلیون تومان است. در این حالت تا پایان ماه فرصت دارید که میانگین حساب خود را به ۳ میلیون یا بیشتر برسانید. در غیر این صورت امتیاز آن ماه (و ماه‌های قبلی) را از دست می‌دهید و فرایند سنجش میانگین حساب شما از ابتدای ماه بعد دوباره شروع می‌شود.

خیر. به‌دلیل این‌که وام نقدی بلو بدون نیاز به ضمانت، سفته و تنها براساس رفتار مالی شما فعال می‌شود، قابل انتقال به دیگران نیست.

بله. در هر مرحله، تا امضا قرارداد، می‌توانید با زدن گزینه «لغو درخواست»، از دریافت وام انصراف دهید.

این وام به‌صورت نقدی به حساب شما واریز می‌شود و می‌توانید به صلاحدید خود آن را خرج کنید.

خیر. هیچ مبلغی نزد بلو مسدود نمی‌شود.

دریافت وام از بلو محدودیتی ندارد. تا زمانی که خوش‌حساب باشید و وام‌های قبلی را به‌طور منظم تسویه کنید، بلو هر ماه یک بار رفتار مالی مالی شما را بررسی می‌کند تا درصورتی‌که واجد شرایط باشید، وام جدید را برای شما فعال کند.

بله. رفتار مالی شما به‌طور مداوم سنجیده می‌شود. بلو میانگین موجودی حساب شما را به‌صورت روزانه محاسبه می‌کند و حتی یک روز افزایش و کاهش موجودی تاثیر مثبت و منفی خود را خواهد داشت.

با توجه به این‌که نتیجه استعلام بانک مرکزی تا ۲۴ ساعت اعتبار دارد، باید در این بازه زمانی قرارداد را تایید کنید. در غیر این صورت نتیجه استعلام منقضی می‌شود و باید دوباره برای استعلام بانک مرکزی درخواست دهید.

پس از ۲۴ ساعت از استعلام قبلی می‌توانید برای استعلام دوباره درخواست دهید؛ اما توجه کنید که باید حتما مواردی را که باعث شده‌اند استعلام شما رد شود، برطرف کنید. در غیر این صورت استعلام شما دوباره رد می‌شود.

اگر نتیجه استعلام منقضی شود باید دوباره برای استعلام از بانک مرکزی درخواست دهید.

بله. اگر قبل از سررسید هر قسط، تمام وام خود را تسویه کنید (قسط در جریان و تمامی اقساط بعدی را یک‌جا پرداخت کنید) تا ۹۰٪ سود اقساط پیش‌پرداخت‌شده بخشیده می‌شود.

بله. در صورت تسویه وام قبل از تاریخ سررسید، همچنان می‌توانید وام بعدی را دریافت کنید. بعد از تسویه وام، رفتار مالی شما دوباره بررسی می‌شود و اگر واجد شرایط باشید، در دوره‌‌های ماهانه بعدی، وام جدید به شما تعلق می‌گیرد.

بله. پس از دریافت وام، پرداخت خودکار اقساط به‌طور پیش‌فرض فعال می‌شود.

بازپرداخت اولین وام نقدی بلو (وام ۳ تا ۱۰ میلیون تومانی)، بین ۱ تا ۶ ماه است. برای بازپرداخت وام‌های بعدی با مبالغ بالاتر، با توجه به مبلغ وام امکان تقسیط به‌صورت بلندمدت هم وجود دارد.

بله. زمانی که وام برای شما فعال شود، می‌توانید با توجه به بازه مجازی که برای بازپرداخت تعیین شده، مدت زمان بازپرداخت وام خود را تعیین کنید.

بله، شما می‌توانید با توجه به بازه مجاز دریافت وام که برای آن واجد شرایط شناخته شده‌اید، مبلغ و همچنین مدت زمان پرداخت را تعیین کنید.

با انتخاب وام های در جریان در بخش وام می‌توانید اقساط وام‌های خود را ببینید و با انتخاب هرکدام، جزییات کامل آن را مشاهده کنید.

مهلت بازپرداخت اقساط شما تا ساعت ۲۳:۳۰ روز سررسید هر قسط است.

در صورت عدم بازپرداخت به‌موقع اقساط، در بانک مرکزی به‌عنوان سوء سابقه برای شما ثبت می‌شود و از آن به بعد به‌عنوان مشتری بدحساب در سیستم بانکی شناخته می‌شوید و برای افتتاح حساب و دریافت تسهیلات حتی از بانک‌های دیگر به مشکل بر می‌خورید. بلو هم با توجه به قراردادی که هنگام دریافت وام امضا کرده‌اید، از طریق مراجع قضایی به دنبال وصول مطالبات خود خواهد بود.

در صورت دیرکرد ۶٪ جریمه سالانه بر مبلغ بدهی موخر شما اعمال خواهد شد.

در صورت تاخیر بیش از حد مجاز، حتی اگر برداشت خودکار غیرفعال باشد، سیستم به صورت خودکار می‌تواند قسط را از حساب شما برداشت کند.

در این صورت تمام موجودی شما برداشت می‌شود و مابقی مبلغ به‌صورت بدهی برای شما ثبت خواهد شد.

برای پرداخت اقساط خود در صفحه بازپرداخت، روی دکمه تماس با پشتیبانی بزنید تا بتوانید با راهنمایی پشتیبانی اقساط خود را پرداخت کنید.

در این مورد بهتر است با بانکی که از آن چک گرفته‌اید مشورت کنید.

بله. ولی این موضوع ممکن است کمی زمان ببرد تا نمره اعتباری شما در سامانه‌های بانک مرکزی ترمیم شود.

در صورت دیرکرد بازپرداخت اقساط، علاوه بر سود سالانه وام، سالانه ۶ درصد هم برای بدهی معوق دریافت می‌شود.

بله. اگر شما یک قسط را به‌صورت دستی و زودتر از موعد پرداخت کنید، در زمان سررسید آن قسط، دیگر مبلغی به‌صورت خودکار از حساب شما کسر نمی‌شود.

بله. شما می‌توانید با بازپرداخت زودتر از موعد، اقساط وام خود را تسویه کنید و منتظر بررسی ماهانه رفتار مالی برای وام‌های بعدی بمانید. ولی در نظر داشته باشید که بازه زمانی فعال شدن وام برای شما مشخص نیست.

خیر. وام‌های بلو به‌هیچ‌وجه پلکانی نیستند. این یعنی وام‌های بعدی لزوما مبلغ بیشتری نسبت به وام‌های قبلی ندارند. بنابراین مبلغ وام‌های بعدی لزوما بیشتر از ۱۰ میلیون تومان نیستند و ممکن است همان مبلغ ۱۰ میلیون تومان یا بیشتر برای شما فعال شود.

به محض این‌که اقساط معوق خود را پرداخت کنید، بلو اطلاعات پرداخت شما را برای بانک مرکزی ارسال می‌کند، اما درباره نمایش اطلاعات شما در سامانه استعلام بانک مرکزی اطلاعی نداریم.

شما می‌توانید از طریق شرکای تجاری بلو (ازکی وام و بالون) برای دریافت وام تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان اقدام کنید. شرایط و ضوابط دریافت این وام‌ها توسط شرکای تجاری بلو تعیین می‌شود و بلو منابع مورد نیاز این وام‌ها را تامین می‌کند. برای دریافت این‌ وام‌ها شما می‌توانید با مراجعه به سایت یا اپلیکیشن شرکای تجاری طرف قرارداد بلو درخواست وام خود را ثبت کنید.

برای بازیابی رمز عبور، در صفحه‌ی ورود به برنامه، گزینه‌ی «نیاز به کمک دارم» را انتخاب کنید.
سپس گزینه‌ی «فراموشی رمز عبور» را انتخاب کنید.
۱-شماره موبایلی که با آن حساب باز کرده‌اید (یا در بلو ثبت کرده‌اید و به نام شماست) را وارد کنید.
۲-کد تایید پیامک شده را وارد کنید.
۳-کد ملی خود را ثبت کنید.
۴-یک ویدیو در قالب درخواست خود برای ما ارسال کنید.
ویدیوی شما بررسی می‌شود و رمز جدید حداکثر تا ۲ ساعت بعد برای شما ارسال می‌شود.
لطفا این رمز را بدون فاصله و باتوجه به کوچک و بزرگ بودن حروف، وارد کنید.
و حتما خودتان به‌صورت دستی وارد کنید. (کپی نکنید)
سپس در اپلیکیشن، رمز را به رمز دلخواه خود تغییر دهید و وارد شوید.

برای بازیابی نام کاربری خود در بلو، در صفحه‌ی ورود به اپلیکیشن، گزینه‌ی «نیاز به کمک دارم» را انتخاب کنید.
سپس گزینه‌ی «فراموشی نام کاربری» را انتخاب کنید.
۱- شماره موبایلی که با آن حساب باز کرده‌اید (یا در بلو ثبت کرده‌اید و به نام شماست) را وارد کنید.
۲- کد تایید پیامک شده از بلو را وارد کنید.
۳- کد ملی خود را ثبت کنید.
سپس نام کاربری شما، هم پیامک می‌شود؛ هم در صفحه‌ی برنامه، نمایش داده می‌شود.
بهتر است بدانیم که نام کاربری همیشه ثابت است.

برای تغییر شماره‌ی تماس، به دو روش می‌توانید اقدام کنید:
۱- در صفحه‌ی ورود به برنامه، گزینه‌ی «نیاز به کمک دارم» را انتخاب کنید و سپس گزینه‌ی «تغییر شماره تلفن همراه» را بزنید. سپس شماره تلفن همراه جدید خود را وارد کرده و ادامه‌ی فرایند را پیش بروید.
۲- بعد از ورود به برنامه، از منوی پایین وارد بخش «پروفایل» (آیکون 👤) شوید. گزینه‌ی «حساب کاربری» را انتخاب کنید و سپس گزینه‌ی «تغییر شماره تلفن همراه» را بزنید. شماره تلفن همراه جدید خود را وارد کنید و ادامه‌ی فرایند را پیش بروید. (لینک مستقیم)

همه‌ی تراکنش‌های کارتی (خرید اینترنتی، خرید از دستگاه کارت‌خوان، خرید شارژ و بسته‌ی اینترنتی) نهایتا تا «۷۲ ساعت کاری» مغایرت‌گیری شده و اگر تراکنشی ناموفق باشد، به مبدا عودت داده می‌شود.
اگر در نهایت تا «۷۲ ساعت کاری» مبلغ به حساب شما برنگشت، لطفا با بلولاین تماس بگیرید تا پیگیری‌های لازم را برای شما انجام دهند.

همه‌ی تراکنش‌های کارتی (خرید اینترنتی، خرید از دستگاه کارت‌خوان، خرید شارژ و بسته‌ی اینترنتی) نهایتا تا «۷۲ ساعت کاری» مغایرت‌گیری شده و اگر تراکنشی ناموفق باشد، به مبدا عودت داده می‌شود
اگر نهایتا تا «۷۲ ساعت کاری» مبلغ به حساب شما برنگشت، لطفا با بلولاین تماس بگیرید تا پیگیری‌های لازم را برای شما انجام دهند.

سقف انتقال وجه روزانه در بلو، ۲۰۰ میلیون تومان است که به کمک روش‌های مختلفی می‌توان انتقال وجه را انجام داد. توجه داشته باشید که هر روش انتقال، محدودیت مشخصی برای انتقال روزانه دارد که درصورت استفاده از چند روش، در مجموع می‌توانید تا ۲۰۰ میلیون تومان انتقال وجه روزانه داشته باشید.
سقف بلو به بلو ۱۰۰ میلیون تومان روزانه است، با تسویه در لحظه و آنی ✅
سقف بلو به سامان ۱۰۰ میلیون تومان روزانه است، با تسویه در لحظه و آنی ✅
سقف کارت به کارت ۱۰ میلیون تومان روزانه است، با تسویه در لحظه و آنی ✅
سقف انتقال پل ۱۰ میلیون تومان روزانه است، با تسویه در لحظه و آنی ✅
سقف پایا ۱۰۰ میلیون تومان روزانه است، که در ۴ سیکل زمانی انجام می‌شود: ۳:۴۵ - ۱۰:۴۵ - ۱۳:۴۵ و ۱۸:۴۵ که در نهایت تا یک ساعت بعد از آن تسویه می‌شود ✅
انتقال ساتنا از مبلغ ۵۰ میلیون تومان تا ۱۰۰ میلیون تومان روزانه است، با تسویه نهایت تا یک ساعت بعد از انجام تراکنش. در روزهای کاری بین بازه‌ی ۸ تا ۱۴ انجام و تسویه می‌شود ✅
توجه داشته باشید که انتقال پایا در روزهای جمعه و تعطیلات رسمی فقط در ساعت ۱۳:۴۵ انجام می‌شود و انتقال ساتنا در روزهای تعطیل انجام نخواهد شد.

برای مثال شما در یک روز می‌توانید ۱۰ میلیون کارت به کارت، ۱۰ میلیون پل و ۲۰ میلیون پایا و ۶۰ میلیون ساتنا و ۱۰۰ میلیون بلو به بلو کنید.
در نظر داشته باشید که اگر از زمان انجام تراکنشی گذشته باشد، مثل پایا و ساتنا که سیکل تسویه دارند، ممکن است تسویه‌ی انتقال شما به فردا موکول شود و آن انتقال شامل سقف فردای حساب شما می‌شود.

بلوجونیور فضایی برای آموزش مسائل ساده‌ی مالی به فرزندان است تا بتوانند به مرور با پیچیدگی‌های مسائل مالی روبه‌رو شوند. باز کردن حساب و صدور کارت شخصی برای فرزندان قدم مهمی در آشنایی آن‌ها با مفهوم پول و بانک است که همراه با نظارت والدین در بلوجونیور به‌صورت رایگان امکان‌پذیر شده است. بلوجونیور محصولی از بلو برای فرزندان ۷ تا ۱۸ ساله است که از طریق وب‌سایت بلوجونیور می‌توانید اطلاعات بیشتری کسب کنید.

مراحل بازکردن حساب در بلوجونیور:
۱. داشتن حساب بلوبانک سامان توسط پدر یا مادر
۲. دانلود و نصب اپلیکیشن بلوجونیور
از وب‌سایت بلوجونیور می‌توانید درباره‌ی آن اطلاعات بیشتری کسب کنید.