مراحل بازکردن حساب :
١.دانلود و نصب اپلیکیشن بلوبانک
٢.داشتن یک خط تلفن همراه فعال که به نام خودتان است
٣.همراه داشتن اصل کارت ملی (برای کارت ملیهای قدیمی، کد رهگیریدرخواست صدور کارت هوشمند) برای ارسال تصاویر مربوطه
اصل کارت ملی (برای کارت ملیهای قدیمی، کد رهگیری درخواست صدور کارت هوشمند) برای ارسال تصاویر مربوطه و داشتن یک خط تلفن همراه فعال که به نام خودتان است.
بله، اگر درخواست کارت ملی هوشمند را ثبت کردید، از راه ثبت کد رهگیری نوشته شده روی رسید ثبتنام کارت ملی هوشمند، امکان بازکردن حساب را دارید.
در وبسایت سازمان ثبت و احوال کد رهگیری کارت ملی خود را پیداکنید و فرآیند بازکردن حساب را انجام دهید.
بازکردن حساب در کمتر از ۷ دقیقه، بررسی مدارک،باز کردن حساب در کمتر از ۷ دقیقه، بررسی مدارک، شناسایی هویت و فعال شدن حساب(در صورت تایید استعلام بانک مرکزی) حداکثر تا ۳ روز انجام میشود.
بله، ثبتنام و انجام همهی مراحل شناسایی هویت از طریق اپلیکیشن لازم است.
بله، بهدلیل اینکه اطلاعات هویتی شما در یک مرحله با «سامانه شاهکار» کنترل میشود، حتما باید شماره تلفن همراه به نام شخص بازکنندهی حساب باشد.
خیر، فعلا بازکردن حساب فقط به نام شخص حقیقی امکانپذیر است.
شما میتوانید در زمان فرآیند شناسایی هویت قبل از بازکردن حساب، نسبت به ترک فرآیند در هر مرحلهای و ادامهی آن از همان مرحله در هر زمانی اقدام کنید.
اگر تمامی مراحل ثبتنام و شناسایی هویت انجام شده باشد، امکان لغو فرآیند وجود ندارد.
بازکردن حساب شامل چهار مرحله اصلی است.
مرحله اول: واردکردن اطلاعات هویتی مطابق کارت ملی و دریافت استعلامات هویتی
مرحله دوم: ارسال عکس از کارت ملی و مطابقت اطلاعات کارت ملی با اطلاعات وارد شده
مرحله سوم: ارسال ویدئوی زنده از شخص بازکننده حساب
مرحله چهارم: بررسی و مطابقت تمامی مدارک ارسال شده جهت تایید نهایی و بازکردن حساب
بله، برای بازکردن حساب در بلوبانک تابعیت ایرانی و داشتن کارت ملی ضروری است.
بله، طبق قانون بانک مرکزی، حداقل سن برای بازکردن حساب در بلوبانک ۱۸ سال است.
همانند همهی بانکهای ایران، برای بازکردن حساب، شناسایی هویت یک الزام قانونی است که برای جلوگیری از سواستفاده و حفظ موارد امنیتی ضروری است.
برای شناسایی هویت لازم است مشتری اطلاعات هویتی خود، تصویر پشت و روی کارت ملی، شماره تلفن همراه فعال متعلق به خود و یک ویدئوی کوتاه مطابق با راهنمای داخل اپلیکیشن را ارسال کند. مدارک و ویدئو توسط کارشناسان بلوبانک بررسی و هویتتان تایید یا رد میشود.
مشتریان باید زمان ضبط و ارسال ویدئو، پوشش مرسوم جامعه را رعایت کنند.
خیر، بازکردن حساب و ارسال کارت کاملا رایگان است.
خیر، هرشخص تنها میتواند یک حساب بازکند.
خیر، بهدلیل ارسال کد تایید بر روی تلفن همراه، فقط قابلیت بازکردن حساب با شماره تماسهای داخلی امکانپذیر است.
خیر، فعلا این امکان وجود ندارد.
بازکردن حساب در بلوبانک بر اساس ضوابط، مقررات و دستورالعملهای بانکی و رعایت محدودیتهای قانونی موجود بهویژه در زمینهی شناسایی هویت غیرحضوری تعریف شده؛ لذا بلوبانک در صورت عدم شناسایی هویت با شرایط مدنظر خود میتواند از بازکردن حساب در موارد استثنایی خودداری کند.
در این بازهی زمانی بلوبانک فقط امکان بازکردن حساب سرمایه گذاری کوتاه مدت برای شما را خواهد داشت و در آینده، اطلاع رسانی برای بازکردن سایر حسابها انجام خواهد شد.
با توجه به بخشنامهی پلیس محترم فتا دربارهی رعایت امنیت اپلیکیشنهای بانکی و پرداختی، ملزم هستیم دامنهی خدمات را بهIP های داخل کشور محدود کنیم. این موضوع دربارهی نئوبانک، نیازمند رعایت دقت و سختگیری بیشتری است.
بلوبانک، یک استارتآپ بانکی است که در روزهای پایانی سال متأثر از کرونا (1398)، آغاز بهکار کرد و در حال حاضر ذیل نظارت، مسئولیت و مجوز بانک سامان مشغول فعالیت است.
سپردههای مشتریان بلو، نزد بانک سامان نگهداری میشود و در واقع این بانک در قبال کلیهی مشتریان و سپردهگذاران بلوبانک، بهعنوان بانک عامل شناخته خواهد شد و همزمان هم وجوه مشتریان مورد تضمین صندوق ضمانت سپردههای بانکی در بانک مرکزی است. بر همین اساس، کارتهای بانکی بلو، با پیش شمارهی کارتهای بانک سامان صادر میشود.
اتصال بلوبانک به شبکههای سراسری بانکی و پرداختی(شتاب و شاپرک) از مسیر سوئیچهای بانک سامان و با نظارت این بانک انجام میشود و هیچگونه نگرانی را برای مشتریان به دنبال نخواهد داشت.
همهی بانکها و حتی کسبوکارهای غیر بانکی که مجبور به دریافت و نگهداری اطلاعات مشتریان خود به اقتضای نیازمندیهای کسب و کارشان هستند، همیشه بیشترین، سختگیرانهترین و گرانترین تدابیر امنیتی را بهکار میبرند و خود را در قبال این موضوع، مسئول میدانند. این مهمترین و صادقانهترین کاری است که باید انجام داد و ما در بلوبانک، بیش از هر نهاد مالی دیگری به این مسئولیت یعنی محرمانه تلقی کردن تمامی اطلاعات دریافتی و مدارک هویتی مشتریان خود پایبند بوده و مسئولیت آن را میپذیریم.
کارشناسان بانکی بلو ۲۴ ساعته در تمام روزهای هفته و ماه، آمادهی پاسخگویی صمیمانه به شما هستند.