سوالات متداول

سوالی برات پیش اومده ؟

پاسخ سوالات خود را از دسته‌بندی‌های زیر پیدا کنید

۱- اپلیکیشن بلو را دانلود و نصب کنید (لینک صفحه‌ی دانلود)
۲- با خط تلفنی که به‌نام خودتان و فعال است، ثبت‌نام را شروع کنید
۳- همراه داشتن اصل کارت ملی هوشمند یا همراه داشتن اصل شناسنامه و «کد رهگیری درخواست صدور کارت ملی هوشمند» برای ثبت تصاویر آن‌ها
۴- ضبط و ارسال یک ویدئو‌ی سلفی به‌صورت زنده

باز کردن حساب، صدور و ارسال بلوکارت کاملا رایگان است.

برای دریافت وام نقدی بلو در مرحله اول، میانگین ماهانه‌ موجودی شما در ۳ ماه متوالی باید بیشتر از ۳ میلیون تومان باشد. بعد از تعیین مبلغ اعتبار از روی میانگین ۳ ماه، سابقه چک برگشتی، تسهیلات معوق و امتیاز اعتباری شما از سامانه‌های بانک مرکزی استعلام می‌شود. به شرط نداشتن چک برگشتی و تسهیلات معوق، وام به شما تعلق می‌گیرد.
بعد از تسویه این وام و با توجه به رفتار مالی خود، می‌توانید وام‌های بعدی را تا سقف ۴۰ میلیون تومان دریافت کنید.

در بلو سه طرح وام تعریف شده که بسته به نیازتان و این‌که شرایط دریافت کدام یک را دارید، می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید:

۱. وام نقدی: این وام به‌صورت فوری به حسابتان واریز می‌شود. در مرحله اول، با توجه به میانگین موجودی سه ماه متوالی شما، وامی با مبلغ ۳ تا ۱۰ میلیون تومان برایتان فعال می‌شود. بعد از تسویه این وام و با توجه به رفتار مالی شما، وام‌های بعدی تا سقف ۴۰ میلیون تومان فعال خواهند شد.
۲. وام سازمانی: این وام با همکاری شرکت‌ها و به کارمندان همان شرکت پرداخت می‌شود. شرایط دریافت این وام برای هر شرکت متفاوت از دیگری است.
۳. وام مشارکتی با پلتفرم‌ها و وب‌سایت‌ها: این وام با همکاری پلتفرم‌ها و وب‌سایت‌هایی مثل ازکی‌وام، به مشتریان آن‌ها تعلق می‌گیرد.

بلوباکس فضایی داخل اپلیکیشن بلو، برای پس‌انداز هدفمند یا جمع کردن پول خُردهای شماست.
سرویس رُند یکی از قابلیت‌های بلوباکس است. با فعال‌سازی سرویس رُند، هر مبلغی که با بلوکارت‌تان خرید کنید، رو به بالا رُند می‌شود. میزان رُند شدن بستگی به این دارد که سرویس رُند را تا چه مبلغی فعال کرده باشید.

ابتدا وارد اپلیکیشن بلو شوید، زیر موجودی حساب خود گزینه‌ی «باکس» را بزنید، در صفحه‌ای که باز می‌شود گزینه‌ی «باکس جدید» را بزنید و «باکس پس‌انداز» را انتخاب کنید؛ یک نام و عکس برای رُندباکس خود انتخاب کنید و در پایان کلید «ساخت باکس» را بزنید.

به بلوباکسی که سرویس رُند را روی آن فعال کنید، رُندباکس گفته می‌شود.

ابتدا وارد اپلیکیشن بلو شوید، زیر موجودی حساب خود گزینه‌ی «باکس» را انتخاب کنید، سپس روی یکی از باکس‌های خود بزنید، گزینه‌ی «رُند» را انتخاب کنید، فعال‌سازی رُند را روشن کنید، از بین گزینه‌های موجود تا ۵، ۱۰، ۲۰، ۵۰ و ۱۰۰ هزار تومان یک گزینه را انتخاب کنید.

امتیاز شما، جمع امتیاز دو بخش است.
بخش اول براساس تعداد تراکنش‌های رُند شده‌ی شماست که برای هر تراکنش رُند شده، یک امتیاز خواهید گرفت.
بخش دوم براساس مبلغ رُند شده‌ی خریدهای شماست که برای هر ۱۰ هزار تومان مبلغ رُند شده در پایان هر روز یک امتیاز دریافت می‌کنید.

از داخل اپلیکیشن بلو و قسمت بلوکلاب می‌توانید امتیاز کل خود را مشاهده کنید که امتیازهای شما در پایان هر روز محاسبه و به‌روزرسانی می‌شود. در بلوکلاب، کنار هر سطحی که امتیاز لازم آن را کسب کرده باشید، علامت تیک را خواهید دید.

امکان فعال‌سازی سرویس رُند برای همه باکس‌ها موجود است؛ اما هم‌زمان نمی‌توانید روی چند باکس سرویس رُند را داشته باشید؛ سرویس رُند فقط روی یک باکس می‌تواند فعال شود؛ بلوباکسی که شما انتخاب می‌کنید.

خیر، اگر امتیاز شما بیش از ۲۰۰۰ امتیاز باشد، در هر سه قرعه‌کشی جایزه‌های ۵۰، ۱۰۰ و ۲۰۰ میلیون تومانی، شانس برنده شدن خواهید داشت.

خیر، اگر امتیاز شما بین ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ امتیاز باشد، در هر دو قرعه‌کشی جایزه‌های ۵۰، ۱۰۰ میلیون تومانی، شانس برنده شدن خواهید داشت.

خیر، حداقل امتیاز لازم برای شرکت در قرعه‌کشی جایزه‌ی ۵۰ میلیون تومانی، ۲۰۰ امتیاز است. افرادی که امتیازشان ۲۰۰ تا ۱۰۰۰ امتیاز باشد، شانس برنده شدن جایزه ۵۰ میلیون تومانی را دارند.

خیر، برای خریدهایی که مبلغ خودشان رُند است، هیچ امتیازی نخواهید گرفت.

اگر برنده شده باشید، حداکثر تا ۱۵ دقیقه بعد از خرید، مبلغ ۱۰۰ برابر عدد رُند شده‌ی شما به حساب‌تان خواهد نشست و پیامک برنده‌ی بلو را دریافت خواهید کرد.

خیر، شارژ حساب (افزایش موجودی) هیچ امتیازی ندارد و امتیازها فقط مربوط به تراکنش رُند و مبالغ رُند شده است.

خیر، انتقال پول به صورت کارت به کارت، پُل، پایا و ساتنا هیچ امتیازی ندارد.

خیر، موجودی کارت امتیازی ندارد؛ فقط تراکنش‌های رُند شده و مبالغ رُند شده که در رُندباکس شما ذخیره می‌شود، مهم است و محاسبه می‌شود.

با تغییر مبلغ رُند به تنهایی، هیچ تغییری در محاسبه امتیازهای شما ایجاد نخواهد شد و همچنان هر ۱۰ هزار تومان در هر روز یک امتیاز محاسبه می‌شود.

بله، ولی امتیازهای مبالغ رُند شده و تراکنش‌های خرید رُند شده از روز ۲۰ اسفند ماه محاسبه می‌شود.

امتیازهای قبلی شما هیچ‌وقت از بین نمی‌رود ولی امتیاز جدیدی به امتیازهای شما اضافه نخواهد شد.

امتیازهای قبلی شما هیچ‌وقت از بین نمی‌رود، اما برای مبالغ رُند شده‌ی باکس قبلی در روزهای بعد از جابه‌جایی سرویس رُند، دیگر امتیاز جدیدی نخواهید گرفت.

بله، بعد از غیرفعال کردن سرویس رُند اگر همچنان مبالغ رُند شده در رُندباکس شما باقی مانده باشد، در پایان هر روز امتیازهای آن محاسبه می‌شود.

امتیازهای قبلی شما هیچ‌وقت از بین نمی‌رود، اما برای ۴۰۰ هزار تومان که برداشت کردید، دیگر امتیاز جدید ثبت نخواهد شد ولی برای ۱۰۰ هزار تومان باقی مانده در رُندباکس شما، در پایان هر روز ۱۰ امتیاز جدید خواهید گرفت و به امتیازهای قبلی اضافه خواهد شد.

۱- اپلیکیشن بلو را دانلود و نصب کنید (لینک صفحه‌ی دانلود)
۲- با خط تلفنی که به‌نام خودتان و فعال است، ثبت‌نام را شروع کنید
۳- همراه داشتن اصل کارت ملی هوشمند یا همراه داشتن اصل شناسنامه و «کد رهگیری درخواست صدور کارت ملی هوشمند» برای ثبت تصاویر آن‌ها
۴- ضبط و ارسال یک ویدئو‌ی سلفی به‌صورت زنده

اصل کارت ملی هوشمند برای ارسال تصاویر پشت و روی کارت و داشتن یک خط تلفن همراه فعال که به نام خودتان است. برای افرادی که کارت ملی هوشمند ندارند، داشتن کد رهگیری درخواست صدور کارت ملی هوشمند و شناسنامه لازم است.

باز کردن حساب در کمتر از ۷ دقیقه و بررسی مدارک، شناسایی هویت و فعال شدن حساب(در صورت تایید استعلام بانک مرکزی) حداکثر تا ۳ روز انجام می‌شود.

اگر درخواست کارت ملی هوشمند را ثبت کرده‌اید، با داشتن «کد رهگیری درخواست صدور کارت ملی هوشمند» و اصل شناسنامه، امکان باز کردن حساب را دارید.
اگر رسید ثبت‌نام کارت ملی هوشمند خود را گم کرده‌اید، می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت سازمان ثبت احوال، «کد رهگیری درخواست صدور کارت ملی هوشمند» خود را پیدا کنید و فرایند باز کردن حساب را انجام دهید.

یعنی شما قبلا وارد بلو شده‌ و یک حساب کاربری ساخته‌اید؛ به‌همین دلیل وقتی از بخش «ایجاد حساب» وارد می‌شوید؛ این اخطار را دریافت می‌کنید.
باید از بخش «ورود به بلو» یا «حساب دارم» وارد برنامه شوید.
با نام کاربری و رمزی که قبلا گذاشته‌اید برنامه را باز کنید و مراحل شناسایی هویت خود را تکمیل کنید.
اگر نام کاربری و رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؛ از قسمت «نیاز به کمک دارم» می‌توانید درخواست دهید تا نام کاربری و رمز به شماره تماس خودتان پیامک شود.

باز کردن حساب، صدور و ارسال بلوکارت کاملا رایگان است.

درحال‌حاضر امکان باز کردن حساب کوتاه مدت وجود دارد؛ اما با فراهم شدن شرایط، برای باز کردن سایر حساب‌ها اطلاع‌رسانی انجام خواهد شد.

سود حساب کوتاه مدت بلو، ۵٪ سالیانه به‌صورت ماه‌شمار است. این سود به کمترین مانده‌ی موجودی کل حساب شما (یعنی موجودی حساب + موجودی باکس‌ها) در ماه مالی‌ خودتان تعلق می‌گیرد و کمترین مانده‌ی موجودی حساب نباید حتی برای لحظه‌ای زیر ۳۰ هزار تومان باشد؛ در این‌ صورت آن ماه سودی به شما تعلق نمی‌گیرد. سود حساب در ماهگرد تاریخ باز شدن حساب، برای شما واریز می‌شود.

بله، اتصال کارت‌های بلو به شبکه‌های سراسری بانکی و پرداختی (شتاب و شاپرک) از مسیر سوئیچ‌های بانک سامان و با نظارت این بانک انجام می‌شود.

هر شخص دارای حساب در بلو، یک کد دعوت مخصوص به خود دارد که می‌تواند با دوستان خود به اشتراک گذاشته و از مزایای دعوت دوستان بهره‌مند شود. این کد در زمان ثبت‌نام از دوستان شما دریافت می‌شود؛ اما وارد کردن آن اجباری نیست. با وارد کردن کد دعوت در زمان باز کردن حساب، مبلغ ۳۰ هزار تومان به حساب معرف شما پرداخت می‌شود. برای مشاهده‌ی کد دعوت خود، وارد اپلیکیشن شوید، از نوار پایین صفحه، وارد«پروفایل» شده و در قسمت «دعوت از دوستان» کد مخصوص خود را ببینید و برای دیگران ارسال کنید.
توجه داشته باشید که ظرفیت کد دعوت‌ها نامحدود است؛ اما شما فقط برای ۱۰ دعوت موفق اول، هدیه‌ی ۳۰ هزار تومانی دریافت می‌کنید.

بله، ثبت‌نام و انجام همه‌ی مراحل شناسایی هویت، فقط از طریق اپلیکیشن انجام می‌شود.

خیر، هر شخص فقط می‌‌تواند برای خودش حساب باز کند.

خیر، فعلا باز کردن حساب فقط به نام شخص حقیقی امکان‌پذیر است.

بله، طبق قانون بانک مرکزی، حداقل سن برای باز کردن حساب در بلو، ۱۸ سال تمام است.

بله، برای باز کردن حساب در بلو، تابعیت ایرانی و داشتن کارت ملی، ضروری است.

خیر، هر شخص تنها می‌­تواند یک حساب باز کند.

خیر، به‌دلیل ارسال کد تایید بر روی تلفن همراه، فقط قابلیت باز کردن حساب با شماره تماس‌های داخلی امکان‌پذیر است.

خیر، درحال‌حاضر این امکان وجود ندارد.

باز کردن حساب در بلو بر اساس ضوابط، مقررات و دستورالعمل‌های بانکی و رعایت محدودیت‌های قانونی موجود به‌ویژه در زمینه‌ی شناسایی هویت غیرحضوری تعریف شده؛ بنابراین بلو در صورت عدم شناسایی هویت با شرایط مدنظر خود، می‌تواند از باز کردن حساب، در موارد استثنایی خودداری کند.

بلو، یک پلتفرم دیجیتال بانکی است که در روزهای پایانی سال ۱۳۹۸ متأثر از کرونا، آغاز به‌کار کرد و درحال‌حاضر ذیل نظارت، مسئولیت و مجوز بانک سامان مشغول فعالیت است.

سپرده‌‌های مشتریان بلو، نزد بانک سامان نگهداری می‌شود و در واقع این بانک در قبال کلیه‌ی مشتریان و سپرده‌گذاران بلو، به‌عنوان بانک عامل شناخته خواهد شد و هم‌زمان همه‌ی وجوه مشتریان مورد تضمین صندوق ضمانت سپرده‌های بانکی در بانک مرکزی است. بر همین اساس، کارت‌های بانکی بلو، با پیش‌ شماره‌ی کارت‌های بانک سامان صادر می‌شود.

همه‌ی بانک‌ها و حتی کسب‌و‌کارهای غیر بانکی که مجبور به دریافت و نگهداری اطلاعات مشتریان خود به اقتضای نیازمندی‌های کسب و کارشان هستند، همیشه بیشترین، سخت‌گیرانه‌ترین و گران‌ترین تدابیر امنیتی را به‌کار می‌برند و خود را در قبال این موضوع، مسئول می‌دانند. این مهم‌ترین و صادقانه‌ترین کاری است که باید انجام داد و ما در بلو، بیش از هر نهاد مالی دیگری به این مسئولیت، یعنی محرمانه تلقی کردن تمامی اطلاعات دریافتی و مدارک هویتی مشتریان خود پایبند بوده و مسئولیت آن را می‌پذیریم.

بله، اتصال کارت‌های بلو به شبکه‌های سراسری بانکی و پرداختی (شتاب و شاپرک) از مسیر سوئیچ‌های بانک سامان و با نظارت این بانک انجام می‌شود.

با ورود به اپلیکیشن بلو و مراجعه به صفحه کارت، کادر «پیگیری تحویل» به شما نشان داده شده و وضعیت ارسال کارت خود را می‌توانید از آنجا مشاهده کنید. اگر کارت به شما تحویل داده نشده است، می‌توانید با انتخاب گزینه‌ی «پیگیری تحویل»، جزئیات ارسال را مشاهده کنید.

برای دریافت بلوکارت مشکی باید ۱۰ دعوت موفق با کد دعوت شما انجام شده باشد. پس از انجام ده دعوت موفق، امکان سفارش بلوکارت مشکی به‌صورت خودکار برای شما باز خواهد شد. توجه داشته‌باشید که بلوکارت مشکی از لحاظ عملکردی تفاوتی با سایر رنگ‌ها ندارد.

هر شخص دارای حساب در بلو، یک کد دعوت مخصوص به خود دارد که می‌تواند با دوستان خود به اشتراک گذاشته و از مزایای دعوت دوستان بهره‌مند شود. این کد در زمان ثبت‌نام از دوستان شما دریافت می‌شود؛ اما وارد کردن آن اجباری نیست. با وارد کردن کد دعوت در زمان باز کردن حساب، مبلغ ۳۰ هزار تومان به حساب معرف شما پرداخت می‌شود. برای مشاهده‌ی کد دعوت خود، وارد اپلیکیشن شوید، از نوار پایین صفحه، وارد«پروفایل» شده و در قسمت «دعوت از دوستان» کد مخصوص خود را ببینید و برای دیگران ارسال کنید.
توجه داشته باشید که ظرفیت کد دعوت‌ها نامحدود است؛ اما شما فقط برای ۱۰ دعوت موفق اول، هدیه‌ی ۳۰ هزار تومانی دریافت می‌کنید.

برای فعال یا غیرفعال کردن پیامک حسابتان، مراحل زیر را طی کنید:
۱. ابتدا وارد برنامه بلو شوید
۲. وارد بخش پروفایل کاربری شوید (آیکون 👤)
۳. گزینه اطلاع‌رسانی را انتخاب کنید
حال می‌توانید اطلاع‌رسانی تراکنش‌ها را روی «پیامک» یا «نوتیفیکیشن» تنظیم کنید
درحال‌حاضر ارسال پیامک‌ها کاملا رایگان است.

با سفارش دوباره‌ی بلوکارت، کارت جدید با تاریخ انقضای جدید (۵ ساله) برای شما صادر و ارسال می‌شود. برای سفارش دوباره‌ی بلوکارت، لازم است بعد از ورود به بلو، وارد صفحه‌ی کارت شوید. در این صفحه، گزینه‌ی «تعویض بلوکارت» به شما نمایش داده خواهد شد و با انتخاب آن می‌توانید سفارش دوباره‌ی بلوکارت خود را ثبت کنید. توجه داشته باشید که تفاوتی نمی‌کند که کارت جدید خود را با شماره کارت فعلی سفارش دهید یا شماره کارت جدید، در هر دو صورت، کارت جدید شما با تاریخ انقضای ۵ ساله به دست شما می‌رسد.

در صورتی فراموشی رمز کارت، می‌توانید بعد از ورود به اپلیکیشن بلو و مراجعه به صفحه‌ی‌ کارت، گزینه‌ی «تنظیمات امنیتی» را انتخاب کنید. در این صفحه گزینه‌ای برای فراموشی رمز در نظر گرفته شده که می‌توانید به کمک آن، رمز جدیدی برای کارت خود انتخاب کنید.

خیر. تا زمانی که کارت جدید به دست شما برسد و آن را فعال کنید، می‌توانید همچنان از کارت قبلی خود استفاده کنید. ولی به محض فعال کردن کارت جدید از طریق اپلیکیشن، کارت قبلی به‌صورت خودکار غیرفعال می‌شود.

بله. باید بعد از انتخاب گزینه‌ی تعویض بلوکارت یا سفارش دوباره‌ی بلوکارت، می‌توانید گزینه‌ی «کارت با شماره فعلی» را انتخاب کنید. دقت کنید که برای این موضوع نیازی به غیرفعال‌سازی کارت قبلی وجود ندارد.

در بلو سه طرح وام تعریف شده که بسته به نیازتان و این‌که شرایط دریافت کدام یک را دارید، می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید:

۱. وام نقدی: این وام به‌صورت فوری به حسابتان واریز می‌شود. در مرحله اول، با توجه به میانگین موجودی سه ماه متوالی شما، وامی با مبلغ ۳ تا ۱۰ میلیون تومان برایتان فعال می‌شود. بعد از تسویه این وام و با توجه به رفتار مالی شما، وام‌های بعدی تا سقف ۴۰ میلیون تومان فعال خواهند شد.
۲. وام سازمانی: این وام با همکاری شرکت‌ها و به کارمندان همان شرکت پرداخت می‌شود. شرایط دریافت این وام برای هر شرکت متفاوت از دیگری است.
۳. وام مشارکتی با پلتفرم‌ها و وب‌سایت‌ها: این وام با همکاری پلتفرم‌ها و وب‌سایت‌هایی مثل ازکی‌وام، به مشتریان آن‌ها تعلق می‌گیرد.

برای دریافت وام نقدی بلو در مرحله اول، میانگین ماهانه‌ موجودی شما در ۳ ماه متوالی باید بیشتر از ۳ میلیون تومان باشد. بعد از تعیین مبلغ اعتبار از روی میانگین ۳ ماه، سابقه چک برگشتی، تسهیلات معوق و امتیاز اعتباری شما از سامانه‌های بانک مرکزی استعلام می‌شود. به شرط نداشتن چک برگشتی و تسهیلات معوق، وام به شما تعلق می‌گیرد.
بعد از تسویه این وام و با توجه به رفتار مالی خود، می‌توانید وام‌های بعدی را تا سقف ۴۰ میلیون تومان دریافت کنید.

میانگین ۳ ماهه‌ی حساب، به این معنی است که میانگین موجودی حساب شما در یک دوره‌ی ۳ ماهه محاسبه می‌شود. برای محاسبه‌ی این میانگین، ابتدا موجودی هر روز حساب شما در طول ماه را جمع می‌کنیم. سپس این مجموع را تقسیم بر تعداد روزهای ماه (معمولا ۳۰ روز) می‌کنیم تا میانگین موجودی ماهانه را به‌دست آوریم. این کار را برای ۳ ماه متوالی انجام می‌دهیم و سپس میانگین این ۳ ماه را محاسبه می‌کنیم تا میانگین ۳ ماهه حساب شما را به‌دست آوریم.
مثلا اگر شما در تمام روزهای ماه، موجودی صفر و تنها در یک روز موجودی ۹۰ میلیون تومانی داشته باشید، میانگین آن ماه شما معادل ۳ میلیون تومان است. اگر ۳ ماه متوالی، میانگین حساب شما بالای ۳ میلیون تومان باشد، به اندازه‌ی میانگین امتیاز هر ماه شما، مبلغ وام شما مشخص می‌شود. مثلا اگر میانگین حساب شما در ماه اول ۳ میلیون، ماه دوم ۴ میلیون، و ماه سوم ۵ میلیون تومان باشد، در ابتدای ماه چهارم، ۴ میلیون تومان وام به شما تعلق می‌گیرد. یعنی برای دریافت وام ۱۰ میلیون تومانی، باید میانگین امتیاز حساب شما در ۳ ماه متوالی، حداقل ۱۰ میلیون تومان باشد.

رفتار مالی اصطلاحی کلی است که می‌تواند شامل موارد زیر باشد:
  • بازپرداخت منظم وام قبلی
  • تعداد و نوع تراکنش‌هایی که انجام می‌دهید
  • میانگین موجودی حساب
  • میزان استفاده شما از قابلیت‌ها و امکانات اپلیکیشن بلو
با توجه به این‌که بلو برای وام نقدی خود ضامن و وثیقه‌ای نمی‌خواهد، برای کنترل ریسک، این اطلاعات را بررسی می‌کند تا توانمندی مالی شما را بسنجد و براساس آن، وام بعدی را به شما اختصاص دهد.

امتیاز اعتباری، بر اساس سابقه‌ی شما در سیستم بانکی کل کشور و توسط زیرمجموعه‌های بانک مرکزی محاسبه می‌شود. سابقه‌ی چک برگشتی و تسهیلات معوق، بیشترین تاثیر را در کم شدن این امتیاز دارد. پس اگر سابقه‌ی چک برگشتی و تسهیلات معوق در سیستم بانکی ندارید، امتیاز اعتباری شما حد نصاب لازم برای دریافت وام بلو را خواهد داشت.

خیر. برای دریافت وام نقدی بلو به ضامن، چک یا سفته نیاز ندارید.

برای دریافت وام نقدی از بلو نیازی به ضامن یا وثیقه ندارید. ملاک ما، خوش‌حسابی شماست.
درمورد وام‌های سازمانی و مشارکتی، شرایط وام بستگی به سازمان یا پلتفرم مربوطه دارد و ممکن است متفاوت باشد.

تمام افرادی که در بلو حساب فعال دارند و میانگین حساب سه ماه متوالی آنها بیشتر از 3 میلیون تومان است می توانند درخواست وام دهند.

برای درخواست وام از بلو، کافی است مراحل زیر را طی کنید:
۱. وارد اپلیکیشن بلو شوید.
۲. بخش «خدمات» را باز کنید.
۳. روی گزینه‌ «وام» بزنید.
۴. انواع وام‌ها را ببینید. (در نسخه‌های ۲.۸ و پایین‌تر برای مشاهده‌ی بخش وام، باید کارت وام را که در صفحه‌ی «خدمات» هست، انتخاب کنید.)
۵. درصورتی‌که واجد شرایط باشید، در کنار هر وام، گزینه «درخواست وام» را می‌بینید. در غیر این صورت گزینه‌ای به نام «راهنما» به شما نشان داده می‌شود که با لمس آن می‌توانید شرایط و توضیحات مربوط به هر وام را بخوانید.

وام نقدی بلو به‌صورت فوری و در عرض ۵ دقیقه به حساب شما واریز می‌شود. (البته در روزهای اوج درخواست مثل اول ماه، ممکن است استعلام از بانک مرکزی بیشتر طول بکشد.)

شروع اقساط وام، از یک ماه بعد از دریافت وام شروع می‌شود. مثلا اگر وام خود را امروز دریافت کرده‌اید، اولین قسط آن یک ماه بعد از امروز خواهد بود.

وام نقدی مرحله اول که مبلغ آن ۳ تا ۱۰ میلیون تومان است، باید در بازه‌ای بین ۱ تا ۶ ماه بازپرداخت شود. برای مبالغ بالاتر در مراحل بعدی، با توجه به مبلغ وام، تا ۱۸ ماه بازپرداخت در نظر گرفته شده.

مهلت بازپرداخت هر یک از اقساط شما تا ساعت ۲۳:۳۰ روز سررسید همان قسط است.

کارمزد و سود وام در بلو به این شکل محاسبه می‌شود:
  • وام‌های ۱۰ و ۲۰ میلیون تومانی، دارای کارمزد ۴ درصد و سود ۲۲ درصد هستند.
  • وام‌های ۳۰ و ۴۰ میلیون تومانی، دارای کارمزد ۵ درصد و سود ۲۳ درصد هستند.

بله، اگر قبلا وام نقدی بلو را دریافت کرده‌اید، باز هم می‌توانید وام دریافت کنید. این امکان بر اساس رفتار مالی شما و به‌صورت ماهانه بررسی می‌شود، پس اگر وام قبلی را منظم پرداخت کرده و همچنان از بلو استفاده می‌کنید، می‌توانید برای وام‌های بعدی نیز واجد شرایط شوید.

خیر، برای دریافت وام در مراحل بعدی نیازی به سپرده‌گذاری سه ماهه ندارید. البته یکی از فاکتورهای تعیین کننده میزان وام، میانگین موجودی و میزان استفاده شما از بلو است. از نسخه ۳.۰ به بعد، افرادی که وام قبلی را تسویه کرده‌اند و رفتار مالی مناسبی دارند، هر ماه یک بار توسط سیستم واجد شرایط دریافت وام دوم به بعد خواهند شد.

در حال حاضر سقف وام نقدی بلو بدون ضامن و بدون وثیقه ۴۰ میلیون تومان است.

در مرحله اول، می‌توانید بر اساس میانگین موجودی حساب خود در ۳ ماه متوالی مبلغی بین ۳ تا ۱۰ میلیون تومان دریافت کنید. بعد از دریافت و تسویه این وام و در صورت بازپرداخت منظم، بدون نیاز به انتظار ۳ ماهه (با توجه به رفتار مالی شما) وام‌های بعدی به‌صورت خودکار به شما تعلق می‌گیرند که مبلغ آن‌ها از حداقل ۱۰ میلیون تومان تا حداکثر ۴۰ میلیون تومان خواهد بود.
بنابراین هرچقدر موجودی بیشتری داشته باشید، تراکنش بیشتری انجام دهید و بیشتر از سرویس‌های اپلیکیشن بلو استفاده کنید، عدد وام شما به ۴۰ میلیون تومان نزدیک‌تر می‌شود.
به‌طور کلی توصیه می‌کنیم برای دریافت وام ۴۰ میلیون تومانی، از بلو به‌عنوان حساب اصلی خود استفاده کنید.

امتیاز وام شما در دو حالت صفر خواهد بود:
۱. روز اول ماه
با توجه به این‌که ملاک موجودی حساب شما، موجودی پایان روز است، قبل از پایان روز اول ماه، امتیاز وام را صفر می‌بینید. در این حالت نگران نباشید و از روز دوم ماه به بعد برای مشاهده امتیاز وام خود به بخش حساب کاربری، و سپس بلوکلاب مراجعه کنید.
۲. میانگین حساب شما در ماه جاری، تا به امروز کمتر از ۳ میلیون تومان است. اگر این روند تا آخر ماه ادامه پیدا کند، برای دریافت وام نقدی باید از ابتدا شروع کنید و میانگین حسابتان را برای ۳ ماه متوالی، بالای ۳ میلیون تومان نگه دارید.

خیر. به دلیل این‌که وام نقدی بلو بدون ضامن و سفته و تنها بر اساس رفتار مالی به شما اختصاص می‌یابد، قابل انتقال به دیگران نیست.

بله. درصورتی‌که تمام وام نقدی خود را به‌طور یک‌جا و قبل از سررسید قسط اول تسویه کنید، تمام سود بخشیده می‌شود و شما فقط مبلغ وام را می‌پردازید. در نظر داشته باشید که این بخشش فقط برای وام نقدی بلو در نظر گرفته شده و شرایط بازپرداخت برای سایر وام‌ها متفاوت است.

بله. درصورتی‌که باقی‌مانده‌ی وام نقدی خود را به‌طور یک‌جا و قبل از تاریخ سررسید تسویه کنید (یعنی قسط در جریان و تمامی اقساط بعدی را پرداخت کنید) ۹۰٪ سود اقساط پیش‌پرداخت‌شده بخشیده می‌شود و شما فقط مبلغ وام را می‌پردازید. در نظر داشته باشید که این بخشش فقط برای وام نقدی بلو در نظر گرفته شده و شرایط بازپرداخت برای سایر وام‌ها متفاوت است.

بله. درصورت تسویه وام قبل از تاریخ سررسید، همچنان می‌توانید وام بعدی را دریافت کنید. بعد از تسویه‌ وام، رفتار مالی شما دوباره بررسی می‌شود و اگر واجد شرایط باشید، در دوره‌ ماهانه‌ بعدی وام جدید به شما تعلق می‌گیرد. توجه داشته باشید که رفتار مالی شما ماهانه یک بار بررسی می‌شود و مشخص نیست که چه زمانی مجددا واجد شرایط دریافت وام می‌شوید.

بله. شما می توانید با بازپرداخت زودتر از موعد، اقساط وام خود را تسویه کنید و منتظر بمانید تا رفتار مالی شما برای وام‌های بعدی بلو بررسی شود.
در نظر داشته باشید که:
  • مشخص نیست چه زمانی مجددا واجد شرایط دریافت وام بعدی می‌شوید.
  • وام‌های بلو به‌هیچ‌وجه پلکانی نیستند. یعنی مبلغ وام بعدی لزوما از قبلی بیشتر نیست. این یعنی اگر در مرحله اول فرضا مبلغ ۱۰ میلیون تومان از بلو وام گرفته‌اید، وام‌های بعدی لزوما بیشتر از ۱۰ میلیون تومان نیستند و ممکن است همان مبلغ برای شما فعال شود.

بله. بعد از دریافت وام، اقساط به‌صورت خودکار از حساب اصلی شما در بلو برداشت می‌شوند.

بله. شما می‌توانید در هر زمان اقساط وام را به‌صورت دستی پرداخت کنید. در این صورت هنگام سررسید آن قسط، دیگر مبلغی به صورت خودکار از حساب شما کسر نمی‌شود.

دریافت وام از بلو محدودیتی ندارد. تا زمانی که خوش‌حساب باشید، وام های قبلی را به‌موقع تسویه کنید و واجد شرایط دریافت وام مجدد باشید، در دوره‌های ماهانه بعدی وام جدید به شما تعلق می‌گیرد.
توجه داشته باشید که چون رفتار مالی شما ماهانه یک بار بررسی می‌شود، ممکن است مجبور شوید برای دریافت وام بعدی تا تاریخ پردازش دوباره، منتظر بمانید.

خیر. بلو هیچ مبلغی از پول شما را مسدود نمی‌کند.

بله. بلو رفتار مالی شما را به‌صورت ماهانه بررسی می‌کند. به این ترتیب اگر مبلغ زیادی را حتی برای یک روز در حساب خود نگه دارید، تاثیر مثبت خود را بر امتیاز وام شما می‌گذارد.

برای بازیابی رمز عبور، در صفحه‌ی ورود به برنامه، گزینه‌ی «نیاز به کمک دارم» را انتخاب کنید.
سپس گزینه‌ی «فراموشی رمز عبور» را انتخاب کنید.
۱-شماره موبایلی که با آن حساب باز کرده‌اید (یا در بلو ثبت کرده‌اید و به نام شماست) را وارد کنید.
۲-کد تایید پیامک شده را وارد کنید.
۳-کد ملی خود را ثبت کنید.
۴-یک ویدیو در قالب درخواست خود برای ما ارسال کنید.
ویدیوی شما بررسی می‌شود و رمز جدید حداکثر تا ۲ ساعت بعد برای شما ارسال می‌شود.
لطفا این رمز را بدون فاصله و باتوجه به کوچک و بزرگ بودن حروف، وارد کنید.
و حتما خودتان به‌صورت دستی وارد کنید. (کپی نکنید)
سپس در اپلیکیشن، رمز را به رمز دلخواه خود تغییر دهید و وارد شوید.

برای بازیابی نام کاربری خود در بلو، در صفحه‌ی ورود به اپلیکیشن، گزینه‌ی «نیاز به کمک دارم» را انتخاب کنید.
سپس گزینه‌ی «فراموشی نام کاربری» را انتخاب کنید.
۱- شماره موبایلی که با آن حساب باز کرده‌اید (یا در بلو ثبت کرده‌اید و به نام شماست) را وارد کنید.
۲- کد تایید پیامک شده از بلو را وارد کنید.
۳- کد ملی خود را ثبت کنید.
سپس نام کاربری شما، هم پیامک می‌شود؛ هم در صفحه‌ی برنامه، نمایش داده می‌شود.
بهتر است بدانیم که نام کاربری همیشه ثابت است.

برای تغییر شماره‌ی تماس، به دو روش می‌توانید اقدام کنید:
۱- در صفحه‌ی ورود به برنامه، گزینه‌ی «نیاز به کمک دارم» را انتخاب کنید و سپس گزینه‌ی «تغییر شماره تلفن همراه» را بزنید. سپس شماره تلفن همراه جدید خود را وارد کرده و ادامه‌ی فرایند را پیش بروید.
۲- بعد از ورود به برنامه، از منوی پایین وارد بخش «پروفایل» (آیکون 👤) شوید. گزینه‌ی «حساب کاربری» را انتخاب کنید و سپس گزینه‌ی «تغییر شماره تلفن همراه» را بزنید. شماره تلفن همراه جدید خود را وارد کنید و ادامه‌ی فرایند را پیش بروید. (لینک مستقیم)

همه‌ی تراکنش‌های کارتی (خرید اینترنتی، خرید از دستگاه کارت‌خوان، خرید شارژ و بسته‌ی اینترنتی) نهایتا تا «۷۲ ساعت کاری» مغایرت‌گیری شده و اگر تراکنشی ناموفق باشد، به مبدا عودت داده می‌شود.
اگر در نهایت تا «۷۲ ساعت کاری» مبلغ به حساب شما برنگشت، لطفا با بلولاین تماس بگیرید تا پیگیری‌های لازم را برای شما انجام دهند.

همه‌ی تراکنش‌های کارتی (خرید اینترنتی، خرید از دستگاه کارت‌خوان، خرید شارژ و بسته‌ی اینترنتی) نهایتا تا «۷۲ ساعت کاری» مغایرت‌گیری شده و اگر تراکنشی ناموفق باشد، به مبدا عودت داده می‌شود
اگر نهایتا تا «۷۲ ساعت کاری» مبلغ به حساب شما برنگشت، لطفا با بلولاین تماس بگیرید تا پیگیری‌های لازم را برای شما انجام دهند.

سقف انتقال وجه روزانه در بلو، ۲۰۰ میلیون تومان است که به کمک روش‌های مختلفی می‌توان انتقال وجه را انجام داد. توجه داشته باشید که هر روش انتقال، محدودیت مشخصی برای انتقال روزانه دارد که درصورت استفاده از چند روش، در مجموع می‌توانید تا ۲۰۰ میلیون تومان انتقال وجه روزانه داشته باشید.
سقف بلو به بلو ۱۰۰ میلیون تومان روزانه است، با تسویه در لحظه و آنی ✅
سقف بلو به سامان ۱۰۰ میلیون تومان روزانه است، با تسویه در لحظه و آنی ✅
سقف کارت به کارت ۱۰ میلیون تومان روزانه است، با تسویه در لحظه و آنی ✅
سقف انتقال پل ۱۰ میلیون تومان روزانه است، با تسویه در لحظه و آنی ✅
سقف پایا ۱۰۰ میلیون تومان روزانه است، که در ۴ سیکل زمانی انجام می‌شود: ۳:۴۵ - ۱۰:۴۵ - ۱۳:۴۵ و ۱۸:۴۵ که در نهایت تا یک ساعت بعد از آن تسویه می‌شود ✅
انتقال ساتنا از مبلغ ۵۰ میلیون تومان تا ۱۰۰ میلیون تومان روزانه است، با تسویه نهایت تا یک ساعت بعد از انجام تراکنش. در روزهای کاری بین بازه‌ی ۸ تا ۱۴ انجام و تسویه می‌شود ✅
توجه داشته باشید که انتقال پایا در روزهای جمعه و تعطیلات رسمی فقط در ساعت ۱۳:۴۵ انجام می‌شود و انتقال ساتنا در روزهای تعطیل انجام نخواهد شد.

برای مثال شما در یک روز می‌توانید ۱۰ میلیون کارت به کارت، ۱۰ میلیون پل و ۲۰ میلیون پایا و ۶۰ میلیون ساتنا و ۱۰۰ میلیون بلو به بلو کنید.
در نظر داشته باشید که اگر از زمان انجام تراکنشی گذشته باشد، مثل پایا و ساتنا که سیکل تسویه دارند، ممکن است تسویه‌ی انتقال شما به فردا موکول شود و آن انتقال شامل سقف فردای حساب شما می‌شود.

بلوجونیور فضایی برای آموزش مسائل ساده‌ی مالی به فرزندان است تا بتوانند به مرور با پیچیدگی‌های مسائل مالی روبه‌رو شوند. باز کردن حساب و صدور کارت شخصی برای فرزندان قدم مهمی در آشنایی آن‌ها با مفهوم پول و بانک است که همراه با نظارت والدین در بلوجونیور به‌صورت رایگان امکان‌پذیر شده است. بلوجونیور محصولی از بلو برای فرزندان ۷ تا ۱۴ ساله است که از طریق وب‌سایت بلوجونیور می‌توانید اطلاعات بیشتری کسب کنید.

مراحل بازکردن حساب در بلوجونیور:
۱. داشتن حساب بلوبانک سامان توسط پدر یا مادر
۲. دانلود و نصب اپلیکیشن بلوجونیور
از وب‌سایت بلوجونیور می‌توانید درباره‌ی آن اطلاعات بیشتری کسب کنید.

گفت‌وگو با بلولاین

کارشناسان بلو ۲۴ ساعته در تمام روزهای هفته و ماه، آماده‌ی پاسخ‌گویی صمیمانه به شما هستند.


Copyright © 2023 bluBank Saman. All rights reserved